همشهری‌آنلاین: رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به دو شیوه آموزشی و آموزشی پژوهشی در آزمون امسال، گفت:

کارنامه و نتایج اولیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 88 اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه سال آینده از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس، با اشاره به نحوه جدید پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد 88، اظهار کرد: تمامی کد رشته‌هایی که در آنها قرار است پذیرش به شیوه آموزشی و یا آموزشی پژوهشی صورت گیرد در دفترچه راهنمای این آزمون درج می‌شود و داوطلبان می‌توانند با اختیار خود نسبت به انتخاب هر کدام از این رشته‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت نهایی پذیرش داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد هنوز به طور دقیق تعیین نشده است، اظهار کرد: تلاش مسئولان سازمان سنجش این است که پاسخنامه داوطلبان و نتایج اولیه تا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه منتشر شود.

رییس سازمان سنجش همچنین درباره تأثیر معدل کارشناسی بر قبولی داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد 88 گفت: تاثیر معدل دوره کارشناسی در قبولی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 20 درصد است که به صورت تراز شده اعمال خواهد شد.

دکتر پورعباس همچنین در خاتمه از انتشار کلید نهایی سوالات آزمون کارشناسی ارشد تا اردیبهشت ماه خبر داد.  گفتنی است، آزمون کارشناسی ارشد 88 با شرکت 722 هزار و 726 داوطلب در روزهای 23تا 26 بهمن ماه برگزار شد.

کد خبر 76621

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز